Newsletter subscription & archive

PRESSEMEDDELELSE: Masser af muligheder for job i Region Sjælland

24-04-2017

Written byRandi Munch Krogsgaard

’Der er masser af muligheder for at finde et job i Region Sjælland’, siger Andreas. Han er RUC studerende og har i 2016 været i praktik hos Royal Unibrew i Faxe. Praktikforløbet blev arrangeret som led i Region Sjællands projekt ’Kvalificeret arbejdskraft til produktionsvirksomheder’.

Andreas fortæller om sit praktikforløb hos Royal Unibrew i en lille film, som nu målrettet bliver delt med Region Sjællands mange uddannelsesparate unge via en kampagne på Facebook.

”Vi vil skabe vækst og velstand i Region Sjælland, og vi gør rigtig meget for det er attraktivt at bo og arbejde her. Vi har gode uddannelsesmuligheder, der er gode muligheder for jobs og en god infrastruktur, så man kan bo i regionen og pendle til job. Projekt ’Kvalificeret arbejdskraft til produktionsvirksomheder’ skaber et dynamisk samarbejde mellem uddannelsesinstitutioner og virksomheder ” siger Tue David Bak, direktør, Region Sjælland.

Projektet ’Kvalificeret arbejdskraft til produktionsvirksomheder’ har således gennem de sidste to år etableret nye uddannelsessamarbejder mellem Region Sjællands uddannelsesinstitutioner og produktionsvirksomheder. Uddannelsessamarbejderne består bl.a. i at etablere virksomhedspraktik for de studerende.

RUC, Erhvervsakademi Sjælland, University College Sjælland og Biopeople er afsendere på Facebook - kampagnen. De tre institutioner har i projektperioden samarbejdet med flere af Regionens virksomheder, herunder Novo Nordisk, Kalundborg og Statoil Refining Denmark, ligeledes Kalundborg, DBI Plastic, Stenlille og Royal Unibrew, Faxe.

Facebookkampagnen, der består af to teasere film som linker ind til en 7-minutter lang film om selve projektet, varer 2 uger og herefter vil uddannelsesinstitutionerne fortløbende lancere filmklippene.

For yderligere oplysninger kontakt venligst

Randi Krogsgaard

Communications Manager, Biopeople

Tlf: +45 2381 1453, e-mail: randi.krogsgaard@biopeople.ku.dk

Se links til film vedrørende Kvalificeret Arbejdskraft i Region Sjælland på youtube:

Imagefilm

Teaser studerende hos DBI plastic

EASJ hos DBI Plastic

Teaser Studerende Royal Unibrew

RUC Studerende hos Royal Unibrew

Se også www.easj.dk, www.ruc.dk, www.ucsj.dk samt www.biopeople.dk

Kvalificeret arbejdskraft til produktionsvirksomheder er et projekt i Region Sjælland, der skal etablere en samlet model for levering af kvalificeret arbejdskraft til regionens virksomheder, gennem en integreret,helstøbt og vedvarende indsats fra både uddannelses­institutioner og virksomheders side. Der skal etableres nye uddannelsessamarbejder mellem virksomheder og uddannelsesinstitutioner i Region Sjælland med deraf følgende øget tilgængelighed af kvalificeret arbejdskraft fra henholdsvis EASJ, UCSJ og RUC.

Projektets primære målgruppe er unge studerende i Region Sjælland, der enten er i gang med en videre­gående uddannelse eller overvejer at påbegynde en videregående uddannelse, rettet mod produktionsindustrien i Region Sjælland. Projektet ledes af en styregruppe, hvis medlemmer repræsenterer de deltagende parter, dvs. uddannelses­institutioner­ne samt Novo Nordisk Kalundborg og Statoil Refining Denmark. Biopeople, Denmarks Life Science Cluster varetager projektadministration og kommunikation.

Downloads

DownloadDownload250417_PRESSEmeddelelse_Kvalificeres_arbejdskraft_i_Region_Sjaelland_-_film.pdf

CloseClose
What are you looking for?